Snad každého obchodníka potěší, když zadá do vyhledávače klíčové slovo vztahující se k jeho nabídce a odkaz na jeho firmu následně vypluje na předních pozicích. To je ve skutečnosti velká výhra, neboť být ve vyhledávačích na stupíncích vítězů přináší velkou návštěvnost. A v tomto směru funguje přímá úměrnost – čím vyšší bude návštěvnost vašich webových stránek, tím více budete mít zákazníků – stačí k tomu jen trochu obchodního umu.
Ta hlavní otázka proto zní, jak se vypracovat na pozici v samotném čele odkazů ve vyhledávačích?
Jestliže chcete být až úplně nahoře, kde vás opravdu nikdo nepřehlédne, dá se to zajistit poměrně snadno a jistě prostřednictvím ppc reklamy. Jedná se o placenou propagaci, kde platíte za každé kliknutí na takto označený odkaz. Může to mít ovšem dvě negativa – takový způsob reklamy se vám může prodražit (což závisí na jeho nastavení), a za druhé – mnoho lidí vyloženě reklamní inzerce odpuzuje, zkrátka se zjevné reklamě vyhýbají.
A v tom má právě seo optimalizace navrch. Jen málo laiků napadne, že to, že se odkaz na něčí webové stránky objevuje až úplně nahoře, může být dáno kvalitním internetovým marketingem, a nikoli kvalitou samotné nabídky. Z logiky věci sice vyplývá, že roboti vyhledávačů nemohou objektivně posoudit, jak výhodná a kvalitní je pro vás nějaká konkrétní nabídka, ovšem lidé na internetu nepostupují podle zákonů logiky. Takže čelní odkazy považují za odkazy na ty nejlepší možné webové stránky. A to, že se za nimi pouze skrývá dobrá seo optimalizace, provedená zkušeným seo specialistou, je ani nenapadne.
Všichni to moc dobře známe z vlastní zkušenosti. Ti, kteří jsou první, musí být na základě našich životních stereotypů také nejlepší. A k těm nejlepším se vždy vyplatí přidat. A za druhé, lidé jsou přirozeně líní, takže komu by se chtělo studovat další stránky ve výpisu odkazů, když to, co potřebují, mají naservírováno přímo pod nosem.