Dostatek vzduchu
Aby motor mohl správně fungovat, tak potřebuje stále přísun vhodného množství vzduchu. Ten se třeba v karburátoru mísí se vzduchem a tato směs o určité bohatosti putuje v určitý okamžik přes sací ventil do válce. Dále samozřejmě proběhne stlačení této směsi, výbuch a potom putují zplodiny do výfuku. V moderních vozech už se s karburátory nesetkáme, protože mají vstřikování, které se stará o vstříknutí ideálního množství paliva. Samotný vzduch je nasáván například od předního podběhu, aby nebyl ohřátý od motoru a zároveň zde pomáhá proud vzduchu při jízdě.
Prochází vzduchovým filtrem, který se stará o zachycování všemožného nepořádku, který kolem může polétávat. Samozřejmě při volnoběhu potřebujeme jiné množství vzduchu než při plném plynu. O to se nám stará váha vzduchu, která pře elektroniku zajistí optimální množství vzduchu. Proto společně díky vstřikovačům dosahujeme lepší spotřeby.
Váha vzduchu
Jak v ní vlastně elektronika funguje. Dá se to vysvětlit poměrně jednoduše, protože uvnitř ní je senzor, u kterého je nejdůležitější bi-metalový plíšek. Dle jeho teploty do něj řídící jednotka posílá určité množství vzduchu. Když kolem něj začne proudit více vzduchu, tak je jím zahříván, a proto se také navyšuje napětí. Samozřejmě jednotka ví, jaké tohle napětí je a dle něj si spočítá množství vzduchu. Tento údaj je samozřejmě důležitý i pro správnou směs, a proto bi-metalový plíšek ovlivňuje správný chod motoru.
Při jízdě to jde opravdu znát. Když si nejste jisti, jestli opravdu zlobí právě váha vzduchu, tak napojte řídící jednotku na diagnostiku. Když se zjistí, že bude potřeba výměna, tak můžete zakoupit zánovní originální díl. Na značky VW, Škoda a Audi se prodává po kódem 03l906461a, přičemž samozřejmě je potřeba srovnat jej s kódem Vaší rozbité váhy vzduchu, abyste měli jistotu, že bude pasovat.